Ancorarea in prezent

Știm deja ca a călători fizic in timp nu este posibil, si cu toate acestea ne încărcam adesea mintea cu povara trecutului si cu predicții din viitor. Alergam astfel dintre parte in alta, dinspre trecut in viitor, dintre viitor in trecut si omitem sa mai trecem prin prezent. De ce este așa de important momentul prezent? Ei bine, pentru ca este foarte scurt; foarte repede, ceea ce gândești ca se va întâmpla peste un minut devine prezent si imediat se transforma în trecut. Daca ar fi sa situam trecutul, prezentul sii viitorul pe o axa a timpului acestea ar arata cam așa:

Orice alta aranjare a acestor elemente (trecut prezent viitor) pe axa timpului, in viata cotidiana, presupune un consum foarte mare de energie si generează stres. A aduce veșnic cu tine evenimente trecute sau a te concentra excesiv pe viitor declanșează sentimente negative precum frustrarea, neputința, detașarea de prezent si epuizare. Astfel, pentru un stil de viata sănătos, o persoana are nevoie sa-si concentreze activitatea spre momentul prezent. In acest fel, sunt evidențiate resursele de care dispunem, cultivam mulțumirea de sine si reușim sa creștem pe planul dorit (personal sau profesional). Trăind in momentul prezent iți antrenezi atenția, te afli in contact cu propriile gânduri si sentimente, reduci stresul si diminuezi teama de a scăpa lucrurile de sub control. Reușești in acest fel sa accepți evenimentele neplăcute si sa le gestionezi mai ușor.

Ancorarea in prezent nu se face peste noapte. Este o iluzie sa credem ca e suficient sa ne propunem sa fim mai prezenți in viata noastră si sa reușim imediat. Acest demers reușește doar prin exercițiu, la fel ca orice obicei pe care încercăm sa îl instauram in viata noastră. Așadar, daca ai luat decizia sa fii prezent in propria ta viata si sa o trăiești cu adevărat, nu doar sa o fii spectator la evenimente, te invit ca in fiecare zi sa iți acorzi câteva minute aceste practici. Mai jos poți găsi un prim exercițiu care te va ajuta, iar daca vei considera ca vrei mai mult, te invit sa ma contactezi. Sunt aici pentru tine.

Exercitiul 1:

Pasul 1: Alcătuiește o lista cu toate lucrurile mărunte care iți fac placere.

Pasul 2: Pe care dintre aceste lucruri nu le-ai mai făcut de mult timp? Ce te-a oprit? (notează obstacolele in josul paginii)

Pasul 3: Consulta lista in fiecare zi. Ce ai pus in practica din lista ta?

Iată un exemplu. Acum te invit sa creezi propria ta lista.

Be the first to reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *